hybrid marketing

Vad är Hybrid Marketing?

Man kan säga att Hybrid Marketing är lite av ett “buzzword” inom marknadsföringsvärlden. Ordet hybrid kanske ni känner till. Det betyder lite olika saker beroende på vad man pratar om men det gemensamma är att man kombinerar två eller flera olika saker i samma “sak”. Hybridbil är kanske det man hör mest om – en typ av bil som använder två eller flera kraftkällor. Själv är jag ganska insatt i det, då vi just nu jobbar med Toyota och kör en kampanj för deras nya Toyota Corolla som är en elhybridbil men det är inte det vi ska prata om här. Vi ska prata om vad Hybrid Marketing är för något och hur vi på Knockify jobbar med det.

Så här fungerar Hybrid Marketing

Hybrid Marketing (man kan även säga Hybrid Marknadsföring) innebär att man kombinerar flera olika kanaler och tillsammans ger det en mer kraftfull marknadsföring. På Knockify jobbar vi först med att analysera vilka kanaler som är bäst i just det specifika fallet. Vi kör igång kampanjer på kanalerna men vi slutar inte där. Vi analyserar och optimerar löpande, dels för att kampanjerna i sig ska bli mer lönsamma men också för att ha möjlighet att flytta annonseringspengar emellan kanalerna. Av olika anledningar kan det vara mer lönsamt att köra en högre budget på en viss kanal under en viss period och tvärtom. Det kan också vara så att vi märker att det är mest lönsamt att driva trafik i en kanal, jobba med återmarknadsföring och få köp i en annan kanal osv. Det är sällan bäst att bara köra på en kanal, ett samarbete mellan kanaler brukar ge mest valuta för pengarna.

Oberoende byrå

Vi på Knockify har valt att vara en oberoende byrå. Det innebär alltså att vi inte låst oss vid en viss plattform, speciella kanaler eller sajter. Vi vill kunna jobba med det som är bäst för just ditt företag. Det gör att vi inte heller har något pålägg på annonseringspengen eller att vi tjänar mer på att vi använder en viss tjänst/kanal. Det du betalar för är helt enkelt vår expertis och vår tid. Detta gör att vi kan vara helt oberoende och välja det som är bäst för ditt företag. Vi vet nämligen att det inte finns något facit, det finns ingen “one size fits all”. Allt blir skräddarsytt helt beroende på din verksamhet, din målgrupp, dina förutsättningar, ditt syfte och din målsättning.

 

Vill du veta mer om Hybrid Marketing? Kontakta mig på anna@knockify.se. Du kan också läsa mer om våra tjänster: knockify.se/tjanster

Ha en fin dag!
/Anna

Post a comment