Tjänster – Google Sök- Annonsering

Google annonsering – det vill säga Google Ads, är världens störta digitala annonseringsverktyg. Med Google Ads visar du upp dina Sök- eller Display-annonser när dina potentiella kunder söker (googlar) efter något som du erbjuder, eller på någon av alla tusentals sajter i Googles nätverk där du valt att dina annonser ska visas för din målgrupp. Nedan kan du läsa om hur vi på Knockify arbetar med Sök- och Display-annonsering, samt hur kraftfullt det är att komplettera sina kampanjer med en Återmarknadsföringskampanj.

Google Sök

Något de flesta av oss klickar på flera gånger i veckan, ofta utan att ens tänka på det – är Google Ads-sökannonser. När du söker på Google så får du upp de mest relevanta träffarna för din sökning högst upp. Allra högst kommer oftast 2 – 3 Google-sökannonser. Det som tydligast skiljer dem från de organiska sökträffarna är att de har texten “Annons” uppe i vänstra hörnet.

Att just dessa annonser dyker upp när du söker är för att annonsören har betalat för något av de sökord eller sökfraser som du har “googlat”.

När vi arbetar med Google-annonsering så innebär vårt arbete att vi på olika sätt jobbar med att få vår kunds annonser att synas högst upp när någon söker på ord kopplade till dessa annonser. Genom rätt val av annonstexter ska den som “googlar” välja att trycka på just vår annons. Vårt löpande arbete med Google Sök innefattar också att löpande arbeta med att få så många klick och konverteringar som möjligt till lägsta möjliga kostnad. Detta gör vi genom att löpande A/B-testa och optimera allt i från kampanjer, annonsgrupper och budstrategier, såväl som annonsernas rubriker, beskrivningar och sökord.

Google Display

Med Google Display kan vi arbeta med bildannonser och annonsera på mobilappar och sajter som exempelvis Hitta.se, Expressen.se, Happypancake.com och många fler. Här arbetar vi mycket med målgruppstyrning för att annonserna ska träffa så relevant målgrupp som möjligt. Val av målgrupp, budstrategi och annonsernas utformning tillhör vårt löpande arbete och optimeras hela tiden för att få så många exponeringar, klick, och/eller konverteringar till lägsta möjliga kostnad.

Google Återmarknadsföring

Både när det kommer till Google Sök och Google Display så är återmarknadsföring (retargeting/remarketing) ofta ett väldigt bra och lönsamt sätt att jobba med annonseringen. Här skapar vi anpassade annonser för dem som tidigare besökt hemsidan, eller varit inne läst om en specifik tjänst/produkt. Det är sällan man tar ett beslut om köpa eller boka första gången man ser något. Det kan behöva ligga i bakhuvudet ett tag och man vill fundera lite innan man är redo att göra ett köp. Därför brukar återmarknadsföring vara riktigt lönsamt eftersom dessa annonser dyker upp som en påminnelse då målgruppen ofta är redo att genomföra ett köp eller annan typ av konvertering.

Google Annonsering – Vad passar ditt företag?

Vill du vilken typ av annonsering som skulle fungera allra bäst för just ditt företag? Kontakta oss så kan vi ta reda på det!

Post a comment