Skillnaden mellan olika sociala medier

Skillnaden mellan olika sociala medier

Jag vet att min kollega Martina pratade lite om skillnaden mellan olika sociala medier i ett tidigare inlägg. Det var dock mer fokus på vilka kanaler man bör välja som företagare. I detta inlägg vill jag dela med mig av min erfarenhet och personliga tankar kring de olika sociala kanalerna i allmänhet. En vanlig fråga […]

Content manager – Anlita istället för att anställa

Content manager – Anlita istället för att anställa

Det är fler och fler företag som börjar inse att de behöver hjälp med sin digitala marknadsföring. Jag ser själv ofta jobbannonser där både stora och små företag söker content manager eller social media manager. Det är nya titlar som har börjat växa fram. Det kan vara svårt att hitta rätt person och dessutom är […]

Sociala medier för företagare

Sociala medier för företagare

Sociala medier för företagare är ett aktuellt ämne. Idag är det många företag som vet att de bör synas på sociala medier, men de vet inte vilka kanaler som passar deras verksamhet bäst. Sociala medier för företagare En annan orsak till att företag ofta har svårt att komma till skott med att skapa sin Facebooksida […]

Köpa följare på sociala medier

Köpa följare på sociala medier

Läser en artikel från Breakit om hur enkelt det är att köpa följare på sociala medier och därmed lura annonsörer. Reportern startar ett konto på Instagram. Hon fixar snygga bilder och köper sedan både följare, likes och kommentarer. Något som både är enkelt och relativt billigt. Detta visar på hur viktigt det är att som […]

Facebooks algoritmer ändras – Så gör du nu!

Facebooks algoritmer ändras – Så gör du nu!

Det är nog inte många som har missat att Facebooks algoritmer kommer att ändras igen. Mark Zuckerberg gick för cirka en vecka sedan ut och berättade att de kommer att dra åt algoritmerna för företagssidors ganska hårt. Det blev blandade känslor om beskedet. I detta inlägg tänkte jag berättade om hur jag ser på det […]

4 snabba tips för din Facebookannonsering

4 snabba tips för din Facebookannonsering

Jag har sett en del i Facebookgrupper på senare tid att folk frågar om Facebookannonsering verkligen fungerar. En del kommenterar och menar att det inte alls fungerar och att det är bortkastade pengar. För det första är det svårt att säga något generellt. Bara för att det inte fungerar för några så betyder det så […]

Sociala medier-strategi är nyckeln till att lyckas

Sociala medier-strategi är nyckeln till att lyckas

Vår otroligt duktiga praktikant Damaris brinner starkt för strategier. I detta inlägg delar hon med sig av hur man bör tänka kring sin sociala medier-strategi. Sociala medier kan vara ett kraftfullt marknadsföringsverktyg om man använder det på rätt sätt. Därför är det viktigt att man som företag har en tydlig strategi för att lyckas med […]

Så skapar du bra innehåll för sociala medier

Så skapar du bra innehåll för sociala medier

Idag tänkte jag berätta lite mer om hur man kan tänka för att få till riktigt bra innehåll för sociala medier. För många företag är sociala medier något man kör lite med vänsterhanden när man har tid; det vill säga väldigt sällan och inte särskilt genomtänkt. När vi sköter sociala medier åt våra uppdragsgivare så […]

Facebook-pixel = Bästa marknadsföringen!

Facebook-pixel = Bästa marknadsföringen!

Det pratas mycket om Facebook-pixel och att det är den bästa marknadsföringen, speciellt för de som driver en e-handel. I detta inlägg tänkte jag berätta lite kort om varför det är så bra och hur det fungerar. Varför man bör jobba med Facebook-pixel Det är väldigt sällan som en person köper något första gången de […]

Marknadsföring på sociala medier – Så kommer du igång!

Marknadsföring på sociala medier – Så kommer du igång!

Vill du komma igång med marknadsföring på sociala medier? Kanske har du tidigare jobbat mycket med annonsering i tryckt media och nu insett att det inte fungerar lika bra längre? Kanske är du nyligen startat företag och behöver kicka igång din marknadsföring. Oavsett din anledningen så är marknadsföring på sociala medier väldigt bra för de […]

Vad är Content Marketing?

Vad är Content Marketing?

Vad är content marketing? Det är en fråga vi ofta får och därför något vi tänkte gå in på lite närmre i det här inlägget. Till skillnad från den vanliga typen av annonser där man uppmanar folk att köpa något på en gång, så bygger man med så kallad content marketing (innehållsmarknadsföring) en långsiktig och […]

Digital marknadsföring eller print?

Digital marknadsföring eller print?

Digital marknadsföring eller print, det är en fråga som många företag idag ställer sig. I denna blogg delar vi med oss av mycket matnyttigt som du som företagare kan ha hjälp av i din marknadsföring, för att öka din försäljning och få fler kunder. Dröse & Norberg väljer digital marknadsföring Självklart vill vi också dela […]

Hur får jag fler följare i sociala medier?

Hur får jag fler följare i sociala medier?

En vanlig fråga som vi ofta får är hur man får fler följare i sociala medier. Jag har berört detta ämne ett antal gånger förut här i bloggen men tänkte att jag skulle sammanställa lite tips på vad man bör göra och inte bör göra. Tips för att få fler följare i sociala medier: Bra […]

Så jobbar du med social selling

Så jobbar du med social selling

Social selling är ett begrepp som har blivit riktigt stort på sistone. Jag tänkte hjälpa dig att reda ut vad det innebär och hur du kan jobba med social selling i din verksamhet. Vad är social selling? I stora drag kan man säga att social selling handlar om att jobba med försäljning i sociala medier, […]

Går det att nå ut på Facebook?

Går det att nå ut på Facebook?

Det är många som undrar om det går att nå ut på Facebook nu för tiden när de drar åt sina algoritmer allt mer. Självklart går det men det kan vara lite svårare. I detta inlägg så ger jag tips om hur du kan tänka. Tips för att nå ut på Facebook Förutom att Facebook […]

19 tips på vad du kan företagsblogga om

19 tips på vad du kan företagsblogga om

Det är lätt att få bloggtorka, även som företagsbloggare. Vi tycker att det bästa är att man gör en bloggplan och strategi för exempelvis 6 månader framöver, om vad man ska företagsblogga om. Detta gör att man slipper tänka varje gång, utan enklare bara kan skapa själva inläggen/innehållet. Detta gör så klart också att du […]

Vad är native advertising

Vad är native advertising

Native advertising är något som har blivit riktigt stort på sistone. Jag läste att inom 5 år så kommer 70% av all annonsering på nätet bestå just av native advertising. Det är verkligen inget som förvånar mig, eftersom detta begrepp handlar om att ge mervärde åt läsarna istället för att skrika KÖP som många ”vanliga” […]

Vill du ha en social media manager?

Vill du ha en social media manager?

Det är fler och fler företag som anställer eller anlitar en social media manager, så därför tänkte jag idag berätta lite hur det funkar om du vill anlita oss. Många företag har börjat inse att de måste flytta över sin marknadsföring till nätet och främst till sociala medier. Jag hörde häromdagen om ett företag som […]

Digital kommunikatör på Knockify – Martina Wipa

Digital kommunikatör på Knockify – Martina Wipa

För att ni ska få veta vilka personerna bakom Knockify Content Agency är, så presenterar vi oss själva här i bloggen. Först ut var sociala medier strategen Anna Nilsson. Idag får ni veta mer om Martina Wipa som är digital kommunikatör på Knockify och som egentligen hade ett helt annat yrkesval i åtanke innan hon […]

Sociala medier för Företag vs Privat

Sociala medier för Företag vs Privat

Vad är det egentligen för skillnad mellan sociala medier för företag och för privatpersoner? Det finns en del saker som kan vara bra att tänka på när man använder sociala medier i företaget men även sådant som kan vara bra att ha i åtanke när man är företagare och använder sociala medier privat. Jag vill […]

Strategi för sociala medier

Strategi för sociala medier

Hur skapar man egentligen en bra strategi för sociala medier? Jag har berör detta ämne ett antal gånger förut men tänkte att det kunde vara bra att göra en mer tydlig sammanfattning. Det finns självklart olika sätt att jobba med detta och det jag pratar om nu är något som vi tycker funkar bra med […]

Marknadsföring via sociala medier – Gör du rätt?

Marknadsföring via sociala medier – Gör du rätt?

Jobbar ditt företag med marknadsföring via sociala medier? Du kanske nyligen har börjat eller så har du hållit på ett tag men har det inte gett vad du hade hoppats? Jag tänkte idag lista de 5 vanligaste misstagen som företagare gör det när det kommer till marknadsföring via sociala medier. Känner du igen dig i […]

Varför du bör blogga som företagare

Varför du bör blogga som företagare

Jag tänkte att jag återigen skulle prata om varför du bör blogga som företagare. Det är ett ämne som jag har berört ganska många gånger förut men jag vill förtydliga några saker, för att jag tycker det är så pass viktigt. När vi får in nya kunder så är det fortfarande många som inte riktigt […]

Att skriva för sociala medier

Att skriva för sociala medier

Idag tänkte jag ta upp det här med att skriva för sociala medier, vad bör man egentligen tänka på? Som du kanske redan vet och kan läsa om i förra inlägget, så jobbar vi dagligen med att skriva texter åt kunder i deras sociala medier. Det kan vara lätt att tro att det bara är […]

Uppdatering av sociala medier

Uppdatering av sociala medier

Vårt huvudfokus på Knockify och det vi jobbar allra mest med är att hjälpa företag med uppdatering av sociala medier (utöver det hjälper vi till med strategier, utbildningar, hemsida etc). I dagens blogginlägg så tänkte jag berätta lite mer om hur det går till och hur vi jobbar. Det börjar så klart med att vi […]

Fler kunder tack vare Knockify

Fler kunder tack vare Knockify

I denna blogg delar vi med oss av mycket matnyttigt som du som företagare kan ha hjälp av i din marknadsföring, för att öka din försäljning och få fler kunder. Men vi vill självklart också lyfta fram våra egna fantastiska kunders historia om varför de har valt att samarbete med oss. Först ut är Ausra […]

När ska jag börja blogga?

När ska jag börja blogga?

Vi har fått en fråga från Karin om när man ska börja blogga. Har du en fråga kring företagsbloggande och sociala medier för företag? Ställ din fråga till oss så besvarar vi den här på bloggen: info@knockify.se Börja blogga inför företagsstart – Hur ska jag tänka? Hej! Jag är igång med planering av min nya […]

Vem är sociala medier-strateg Anna Nilsson?

Vem är sociala medier-strateg Anna Nilsson?

Vi tänkte att vi skulle berätta lite mer om personerna bakom Business Bloggers, kan kanske vara kul för er att lära känna oss lite bättre och får reda på vilka vi är för några typer. Först ut är sociala medier-strateg Anna Nilsson! Före mitt liv som sociala medier-strateg Jag har egentligen alltid jobbat, allt från […]

Marknadsföring i sociala medier

Marknadsföring i sociala medier

Idag tänkte jag prata om vad som är viktigt när det kommer till marknadsföring i sociala medier. Det passar ju de flesta branscher och är bra marknadsföring om man gör på rätt sätt. Jag tänkte ge dig några tips som lite hjälp på traven, ifall du tycker det är svårt. Marknadsföring i sociala medier Börja […]

65 bra rubriker till dina blogginlägg

65 bra rubriker till dina blogginlägg

Idag tänkte jag ge lite tips på bra rubriker till dina blogginlägg. En rubrik ska så klart vara intressant och locka folk till att läsa mer, därför är det så klart viktigt att ha bra rubriker och att verkligen tänka till. När vi har pratat om content marketing tidigare så handlar det ju mycket om […]

Vanligaste misstaget företagsbloggare gör

Vanligaste misstaget företagsbloggare gör

Fick en fråga häromdagen; vad är det vanligaste misstaget man gör som företagsbloggare? Jag behövde inte tänka särskilt länge för svaret är ganska självklart. Det är många företagare som börjar blogga för att de har hört och/eller sett att det är väldigt kraftfullt sätt att nå ut med sitt varumärke, visa sin expertis och få […]

Vänta med Influencer Marketing

Vänta med Influencer Marketing

Att som företag jobba med Influencer Marketing är ett bra sätt att få mer spridning. Influencer Marketing innebär att du gör reklam via en känd person, en bloggare, instagrammare eller annan person som når ut till många. Du kan antingen jobba med PR (exempelvis skicka produkter och hoppas att personen skriver om den) eller köpa […]

15 tips som ger dig fler läsare till bloggen

15 tips som ger dig fler läsare till bloggen

Idag tänkte jag ge dig som företagare 15 tips på hur du kan få fler läsare till bloggen (många tips passar så klart även dig som bloggar privat). Det finns en hel del saker man kan göra men det handlar så klart i första hand om att göra bra och varierande inlägg, som väcker intresse. […]